VLAM trapt nieuwe campagne af voor bio

3 februari 2020

VLAM zal dankzij Europese subsidies een tv- en videocampagne uitrollen. Het totaalbudget voor de nieuwe campagne bedraagt ruim 2,3 miljoen euro over 3 jaar, waarvan 70% wordt bijgepast door de EU.

Sinds 1 januari is VLAM gestart met de uitwerking van een gloednieuwe campagne voor bioproducten. Deze campagne wordt voor 30% gefinancierd met sectorbijdragen, de overige 70% (bijna 605 000 euro) komt van Europa. De campagne zal zo'n drie jaar duren. VLAM wil consumenten vaker voor bio doen kiezen door hem/haar te informeren over de vijf troeven van bio: lekker puur, gezond genieten, goed voor het milieu, vriendelijk voor dieren en 100% toekomst.

Er wordt gewerkt via 3 kanalen: tv, online en biospeciaalzaken.

Op tv zal in juni een tv-spot lopen op de Vlaamse zenders één en vier. Daarin vertelt een bioproduct over zijn levensweg en over de zorg waarmee alles gebeurt op een biobedrijf. Daarnaast blijft de website allesoverbio.be de uitvalsbasis van VLAM voor publiekscommunicatie over bio. De biowinkels ontvangen twee keer per jaar gedrukte affiches. 

Bron: VLAM.be
Nieuwsfoto: Kwestion