Wees transparant over je prijszetting

Duurzaam assortiment
Sociaal en maatschappelijk betrokken

Consumenten denken vaak dat bioproducten duurder zijn, dus is het als winkelier een goed idee om open te zijn over je prijszetting. Wat krijgt de boer, wat krijg jij? 

In de Food Hub in Leuven doet Simon Clissold het zo: "In de winkelruimte krijgen klanten de verhalen van de producenten te lezen en op de prijskaartjes staat hoeveel de boer krijgt voor zijn product, hoeveel er naar transport gaat en hoeveel ik er zelf aan overhoud. Ik hanteer voor mezelf ook maar twee marges: een voor verswaren en een voor droge voeding. Blijkbaar is dat niet de gewoonte. Wij hebben weinig producten in verhouding tot onze winkelruimte, maar ook dat hoort bij onze filosofie. "

Gerelateerde artikels

Ken je het verhaal achter de producten in je winkel en staan ze voor dezelfde waarden als die van jouw zaak? Biowinkel 't Lang Leven streeft naar zo'n assortiment en kiest vaak voor lokaal.